5 tips för hur du använder Digicard

Det välkända visitkortet har fått utstå en del genom åren. Den har fumlat runt i väskor som en tombola, slunkit med i tvätten, eller gnagts ned av plånboken. Digicard är det digitala visitkortet som samlar hela ditt nätverk på en och samma plats. Du presenteras med porträttbild, namn och titel tillsammans med kontaktuppgifter som t.ex. sociala medier och hemsida.

Dessutom kan du snabbt dela och ta emot kontakter genom att skanna QR-koden. Med Digicard gör du ett tydligt och professionellt intryck. Följ med, här reder vi ut hur Digicard fungerar.

1.

Skapa genväg på telefonen Android/Iphone
1. Det är enkelt att lägga till ditt Digicard i din mobil. Det enda du behöver göra är att klistra din Digicard-länk, och sedan trycka på ”den blå rutan med en pil i”.

2. Nu när du fått fram menyn väljer du ”lägg till på hemskärmen”.

3. Klart!

 

2.

QR-kod på mässmonter, säljmaterial eller som en avslutande slide i din säljpresentation. 

Med Digicard behövs bara en skanning med telefonkameran för att få tillgång till alla kontaktuppgifter. En perfekt grej för dig som effektivt vill nätverka på mässor. Eller varför inte använda QR-koden på ditt säljmaterial? Eller som avslutande slide i säljpresentationen?

Beställ dina mässblad här

3.

Mailsignatur

Med Digicard i din mailsignatur ger du ett professionellt intryck samtidigt som mottagaren enkelt får tillgång till all din kontaktinformation.

4.

Vägbeskrivning

Karta och kompass? Digicard är kopplad till Google Maps, så att du enkelt får överblick och direkt hittar alla kontorsadresser du behöver.

5.

Vår nya tjänst – Statistikrapport

Oavsett hur många traditionella visitkort som delats ut genom åren har man inte kunnat veta om potentiella kunder använt sig av den kontaktinformation de fått tillgång till. Men med Digicards nya tjänst kan du enkelt se hur många som besökt dig och om de klickat sig vidare med de integrerade uppgifterna.

Statistiken kan också användas för dig som har säljtävlingar, eller vill premiera dina mest aktiva säljare. Besöksstatistiken går att få vecko- eller månadsvis. Dessutom kan du nu lägga till LinkedIn-besök, Google-mailutskick och hur många som laddat ned din kontaktbok.

Läs fler artiklar